За обикновения фен на футбола името Сузана Динидж едва ли е значело каквото и да било до вчера. Само че отсега нататък, особено за феновете на английския футбол, Сузана Динидж ще е важна личност. Защото от 2019-а именно тя става изпълнителен директор на Висшата лига.

Тя ще поеме поста, който се освобождава от Ричард Скъдамор след 19 години, в които успя да изпрати Премиършип в друга орбита.

Динидж се превръща в първата жена, която заема толкова важен ръководен пост във футбола и така на практика се превръща в най-могъщата жена във футбола и в британския спорт.

Но коя е дамата, от която до голяма степен зависи бъдещето на най-популярното първенство в света?

Тя бе определена като "изключителен избор" от президента на Челси Брус Бък и това не са празни думи. Защото нейният опит до момента е наистина впечатляващ и той трябва да ѝ помогне да задържи позициите на Висшата лига като най-големият експортен продукт на Великобритания, продукт, който под ръководството на Скъдамор стигна до приходи от 4,65 милиарда паунда на година от телевизионни права в сравнение с 212 милиона в началото на престоя му.

Динидж обаче също има богат опит в мулмимилионни телевизионни сделки. Нейният опит с телевизии е над 20 години и стартира с култовата музикална телевизия MTV, където работи по анализи на аудиторията и въвеждането на нови канали.

След това работи в Channel 5, където е програмен директор и е начело на дигиталните нововъведения на телевизията.

Най-известна обаче е с работата си като генерален мениджър на Discovery, която е доста свързана и със спорта. Говори се, че по нейно време Eurosport, собственост на Discovery, е отправил оферта за купуването на правата за Премиършип. Тя бе замесена и с мащабната сделка с Уимбълдън и BBC за излъчване на най-популярния тенис турнир в ефира на Eurosport, както и със закупуването на европейските права за Олимпийските игри между 2018 и 2024.

Тя е и глобален президент на Animal Planet като от тази гледна точка се очаква да помогне за достигането на нови аудитории за Висшата лига.

Скъдамор достигна до нови висини със сключването на договор с Amazon Prime за правата на първенството в периода 2019-2022, но очакванията са след това Динидж да постигне още по-сериозен договор с компаниите от Силиконовата долина.

Динидж е фенка на футбола и по-специално на Фулъм като дори има сезонна карта за мачовете на "Крейвън Котидж". А мечтаната ѝ работа е...зоолог.